Acasă Informatică Limbajul de programare Logo pentru elevi

Limbajul de programare Logo pentru elevi

0


Programează cu Țestoasa!

Logo este un limbaj educațional special creat pentru a veni în ajutorul tuturor celor care doresc să învețe informatică într-un mod plăcut la orice vârstă. Este un limbaj aproape natural, similar celui pseudocod. Platforma [logo.infobits.ro] vă oferă un mediu modern de programare natural și vizual în limba română:

Astfel, vei putea să-ți înveți Țestoasa noi instrucțiuni și să-i extinzi limbajul pe care implicit îl cunoaște. Spre exemplu, nu ar fi super ca prin apelul unei instrucțiuni numite „curcubeu”, aceasta să traseze imediat unul?

Despre platforma online

•   Limbajul Logo folosit acceptă comenzi în limba română.
•   Elevii pot scrie și rula imediat codul în editorul Logo.
•   Aceasta este online, gratuită, cu elemente grafice animate.
•   Programele create sunt ușor de salvat și distribuit.
•   Dezvoltată folosind tehnologii web moderne.
•   Acces la conținut educațional gratuit.

Istoricul limbajului Logo

Logo este un limbaj de programare educațional creat în anul 1967 de către Daniel G. Bobrow, Wally Feurzeig, Seymour Papert și Cynthia Solomon. În prezent, este cunoscut ca fiind limbajul grafic al Țestoasei (în limba engleză, Turtle Graphics), deoarece prin utilizarea unor comenzi, aceasta sau un robot trasează pe ecran ori pe o suprafață elemente grafice:

Seymour Papert, profesor la Laboratorul de Inteligență Artificială din cadrul M.I.T. a inventat conceptul în anii ’70:

„… țestoasa. Te poți gândi la ea ca la un instrument grafic. Imaginează-ți că te uiți la monitorul unui calculator. Acolo vezi o mică țestoasă, care se mișcă atunci când introduci comenzi cu ajutorul limbajului ei, lăsând în urma sa o linie în timp ce se mișcă. Comanda Înainte 50 va face ca țestoasa să se miște drept înainte o anumită distanță. Înainte 100 o va face să se miște în aceeași direcție de două ori mai departe. În curând vei prinde ideea că numerele reprezintă distanța la care se mișcă; acestea pot fi considerate ca pași. Acum dacă vrei să o faci să meargă în altă direcție, introduci o comandă ca Dreapta 90. Ea va rămâne în același loc, dar se rotește spre est, în cazul în care era inițial orientată spre nord. Cu aceste cunoștințe, vei putea fi capabil să trasezi ușor un cerc ori dreptunghi. Iar dacă acest lucru este ușor pentru tine, poți să te gândești cum să trasezi un cerc sau cum poți încerca să trasezi o spirală.
La un moment dat, îți vei găsi punctul în care vei fi în dificultate; iar când vei ajunge în acel punct, îți ofer un mic sfat: Pune-te în locul țestoasei. Imaginează-ți că te miști pe traseul acelui pătrat, cerc ori spirală … sau orice poate fi”.

Platforma este modernă, online și copiii își pot accesa programele de pe orice dispozitiv, oriunde și oricând.

Interfața grafică este intuitivă, sunt prevenite imediat eventualele greșeli de scriere, iar elevii pot experimenta cu ușurință programarea!

Vă invităm să programați Țestoasa!